søndag 12. mars 2017

Ikke komfortabel med dette prosjektet.

Gjett hva jeg holder på med.....syr med et skjørt!!!! Ikke nok med at jeg prøver å oppdatere med innen digital kompetanse, og bruk av iPad innen kunst og håndverk. Nei da jeg skal faktisk sy med et skjørt med egendesignet mønster som er laget på iPad. Litt over hva jeg hadde sett for meg ved oppstart av studiet.
Men nå er jeg i gang. Mønsterdesign leste du om i forrige innlegg som du finner her.

Rammelim.

Mønsteret mitt er nå printet ut i A3 format på vanlig kopiark. Jeg har valgt å bruke en teknikk som heter rammelim. Dette er en teknikk som jeg lærte da jeg gikk på Høgskolen i Oslo og Akershus, avdeling Kjeller. Er du interessert i å lære mer , eller få litt tips om rammelim, anbefaler jeg en tur innom denne nettsiden.
Du finner også trinn for trinn hvordan du bruker rammelim her.

Fremgangsmåte




Ferdig bildet printet ut på vanlig kopiark
 
Rammelim

Påført rammelim på arket
Legger hvitt bomulls stoff på og presser lett. La det tørke over natten
Stryk i minst 5 minutter med bakepapir mellom.
Etter å ha fått vekk papiret ved hjelp av vann og litt "rulling" med fingrene er trykket ferdig overført.

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar