onsdag 8. mars 2017

Mønster til skjørt

Startet med å tegne i et tegneprogram på Ipad, Sketches. Ikke et gratisprogram med et velfungerende og program som er lett å lære seg. Fordelen med dette programmet er at det finnes linjal som et veldig kjekt hjelpemiddel.
Ferdig tegnet mønsterelement som jeg skal prøve å jobbe videre med ble dette:
Jeg valgte å importere bildet i appen Photoshop Mix som jeg begynner å bli litt kjent med. Photoshop mix er også et program som koster litt penger, men er helt klart verdt det siden den har mange funksjoner, blant annet lag på lag.
 
Prøvde meg først på å sette sammen mitt mønsterelement til et nytt motiv å jobbe videre med. Har da vendt litt rundt på elementet og endte til slutt opp med å sette sammen fire som blir formet som et helt nytt mønsterelement å jobbe videre med.
 
Her viser to elementer speilvent mot hverandre
Dupliserte laget fikk snudd det opp-ned
Endelig mønsterelement å jobbe videre med.
Så var det i gang med å lage bord og flatemønster, fremdeles arbeidet jeg i appen Photoshop Mix
Her har jeg kopiert laget og endret litt på størrelsen for å prøve meg på bord, dette ble rapporten jeg jobbet videre med. Dette laget ble duplisert for videre arbeid mot bord.
 
 
 
 To rapporter satt sammen på vei mot en bord.

 

 2 rapporter og under sees neste 8 rapporter av min mønsterbord.
 


 

 

 



 

 

 
I gang med flatemønster. Valgte her å rotere borden til å stå loddrett og sette flere loddrette border sammen til et flatemønster. Det var ikke lett på Ipad da det var veldig vanskelig å få til et sømløst resultat. Men etter mye pirkearbeid ble resultatet bra.
 

Noe justeringer på fargene måtte til da jeg syntes fargene burde komme litt klare frem på flatemønsteret mitt.

 

 
 Ferdig resultat:
Mønsterelement


Bord
 
 

 


Flatemønster

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar